Friday 4 April 2014

HOMEOPATHY RAWAT BATUK BAYI

Assalammualaikum.. Cik Jah semua... Alhamdulillah kita dipanjangkan umor untuk terus berkongsi pengalaman hidup dengan Cik Jah-Cik Jah Semua.. Harap2 Cik Jah sihat lah ya.. Agak lama kita tak menulis.. sebabnya.. x cukup kaki tanggan menguruskan hal2 seharian and anak.. Hari ni kita nak citer pasal perubatan alternative yang lebih selamat and bagus untuk bayi and anak2 yang berumur bawah 1 tahun. Cik Jah yang dah beranak and dah jadi mummy sure faham perasaan kita bila tengok anak yang baru beberapa bulan terkena selsema and batuk2.. X lena tidor lah dibuatnya kan... mana tak nya, nak bagi ubat tak boleh.. sebab baby lagi.. and kalau you alls bawak ke pakar pediatric pun depa x kan kasi suap ubat.. paling2 pun diorang akan bg iliadin.. untuk selsema..


Tak pun kalau ada sesetengah kes depa akan bagi nebulizer pada baby tu.. Ini pun hanya akan dibagi jika doctor dah betul-betul pasti yang baby tu memerlukan rawatan nebulizer... Or else.. dia minta mummy untuk sapukan vicks kat dada and belakang baby..


Anak bujang kita dah lama batuk and selsema.. selalu ON and OFF... kadang2 tu sampai termuntah-muntah sebab banyak kahak.. memang x senang duduk kita dibuatnya.. apa lagi dalam keadaan sekarang ni dia tengah nak recover dari melecur.. tambah sedih lah kita tengok dia tak selesa terbatuk-batuk..

 
Kita pun buat research pasal perubatan alternative and kita terjumpa info berkenaan homeopathy serta cara rawatan yang bebas dadah.. dipendekkan cerita kita pun ajak Cik Abg ke Pusat Perubatan Homeopathy di kampung baru. Lokasi klinik ni agak mengelirukan sebbnya Masjid Kampung Baru tu sedang diperluaskan and lorong yang sepatutnya menghala terus ke klinik ini sudah ditutup.. and sebab itu lah on that day berpusing-pusng kita mencari klinik ni... Ini waktu klinik beroperasi..


 
Suasana dalam klinik ni.. sempoi je... and apa yang best aircond dia sejuk and nyaman...


Lena bukan main lagi anak bujang kita ni tidur...dek kerana air cond yang sejuk..

 
Mula2 macam biasalah.. daftar dulu...


(hehehe.. sepatutnya kita letak nama kita kat kad pendaftaran ni.. lepas tu baru diikuti dengan nama.. family member yang lain.. tapi tersilap pulak..) x apa...nasib baik kakak kat counter pendaftaran ni.. penyabar layan kerenah planggan...


Rupanya banyak jugak company corporate ternama jadikan klinik ni sebagai klinik panel diorang ek... boleh lah.. kite proposed kat BOSS untuk jadikan klinik ni sebagai klinik panel.. ye lah... pekerja berhak pilih.. untuk buat rawatan yang macam mana.. and pada kita rawatan perubatan bukan terhad pada apa yang dicadangkan W.H.O sahaja...ini tidak balik2 DRUGS... jugak yang dijadikan ubat... Tok Nenek kita dulu pakai kulit kayu untuk ubatkan penyakit... sihat gak... x de pun COCOK sana sini macam kat HOSPITAL...


Nama doctor yang treat anak bujang kita tu.. Dr Tajudin... Orang nya dah pertengahan umur.. seorang yang lemah lembut and murah senyuman. Masa di bilik rawatan... doctor banyak ajukan soalan.. tapi semua soalan tu.. bertepatan dengan sakit yang dialami oleh anak bujang kita... kata doctor tu.. pengamal homeopathy memang akan tanya banyak soalan.. sebabnya.. penyakit bukan diubatai dengan cara mengubati penyakit sedia ada tetapi membantu membina system immune tubuh badan supaya penyakit itu tidak akan berulang lagi..sebab tu depa x bagi antibiotic..


Ubat yang doctor tu bagi untuk anak bujang kita dalam bentuk cecair.. warna putih and rasa macam air putih.. cuma cara makan ubat ni je yang lain sikit.. ubat 1a & 1b kena makan selang 5 minit 3 kali sehari.. lepas abis ubat 1a & 1b baru boleh makan ubat no 2. Semua ubat ni kena habiskan and lepas habis kita kena datang ke klinik ini semula and bawak anak bujang kita untuk di periksa doctor sekali lagi.

Setakat hari ini.. Alhamdulillah anak bujang kita dapat terima.. ubat ni.. x macam ubat kat HUKM hari tu.. setiap kali kita suap.. sure dia akan muntah... cuma bila makan ubat ni.. setiap kali dia buang air besar mesti akan keluar lendir2.. kata doctor tu.. itu perkara biasa sebab kahak yang terkumpul akan dikeluarkan melalui system penghadaman.. and pernah sekali tu dia termuntah keluar kahak hijau yang banyak.. Kita rasa bersyukur sangat.. sekarang ni anak bujang kita tidur lena aja..x de pun merengek-rengek atau terbatuk2 masa tidur... Owh.. lupa nak bagi tahu charge ubat hari tu cuma MYR33.00 je... murahkan... kita pun tak sangka.. harga dia macam tu ingatkan homeopathy ni mahal rupanya murah aja...


So to all CIK JAH yang ada babies and mengalami masaalah yang sama macam kita... try lah rawatan homeopathy... insyaallah anak2 CIK JAH boleh sembuh dari penyakit yang dialami and menerima rawatan yang selamat tanpa dadah. Nama doctor and details klinik seperti dibawah..
Till next time...
Bye... bye...

PUSAT PERKHIDMATAN HOMEOPATHY
87 B Jalan Raja Abdulla, 50300 Kuala Lumpur.
Tel : 03 -2692 0125 Fax : 03 - 2691 6125

Pengamal Homeopathy:
Dr.(H) Tajuddin Abdullah PHom, APHomM,BHMS(MAhM/USU), MDHom (MAhM/USU), FKHomM
Dr.(H) Norliza Bti. Nordin PHom, APHomM,BHMS(MAhM/USU)